Emirlik Yolu - İnşaat ve uygulama, BAE

Dünyanın en büyük toprak-çelik yapısı olan köprü aynı zamanda, Ortadoğuda bu türde inşa edilen ilk yapı olma özelliğini de taşımaktadır. 32,14m açıklığı ve 9,56m yüksekliği ile Guiness Rekorlar kitabına adını yazdırmıştır.

Köprünün tasarımında Küresel güvenlik faktörünü artırmak için sıradışı birkaç takviye yapılmıştır, plakalar arasında bağlantı olarak dört sıra M24 sınıfı 10.9 cıvata, Giriş ve çıkışlardaki harpuşta nın bir parçası olarak 3 sıra ankraj cıvatası,Her iki tarafta da birkaç sıra halinde tüm yapı boyunca uzanan çelik ızgaralar ve yapının tepe üstüne serilen çift kat geotekstil bunlardan bazılarıdır.

Tasarım Gereksinimleri ve kabuller;

AASHTO LRFD 3.6.1.2.2'ye göre HL-93 kamyon yükü+ 1,5xŞerit yükü faktörü(Kamyon yükü ve şerit yükünün her ikisi) BAE yerel gereksinimlerine göre.
Dolgu Yüksekliği: 2,33-2,81 m
Geri dolgu detayları: Uniformluluk katsayısı – Cu ≥ 6.0 , Eğrilik katsayısı – 1.0 ≥ Cc ≥ 3.0 , İçsel sürtünme açısı φ ≥ 40°; Birim hacim ağırlığı – 20.5 kN/m3 ≤ γ ≤ 23.0 kN/m3, Zemin gerilme parametresi E50 ≥ 56 MPa at σ3 = 100 kPa (üç eksenli test sonucuna göre)
Insulation layers: zinc coating, epoxy + polyurethane painting, EPDM membrane

Yapı detayları:

  • Açıklık: 1x23,76 m , 2x 32,41 m
  • Yükseklik: 9,50/9,56 m
  • Taban uzunluğu: 12,08 m
  • Tepe uzunluğu: 12,08 m

Plakalar fabrikada galvaniz kaplanmış ve Şantiyede boyanmıştır; İç katmanda epoksi + 400 μm kalınlığında poliüretan boya Dış katmanda; Epoksi + 120 μm kalınlığında poliüretan boya. EPDM membran dış katmanda korozyon koruyucu olarak dolgudan önce uygulanmıştır. Giriş ve Çıkış kemerleri İstinad duvarları ile tamamlanmıştır.